MEXICO 1998

Mexický deník Rudy Gryma, část 14.

30.3.1998 – Dvanáctý den – pondělí. Ráno se budím v autě jako první, fotím východ slunce a pozoruju pumu, která se promenáduje tak padesát metrů od nás.

Jdeme se podívat na okolí, kolem je trvalý vítr, skály jsou celý červený a všechny rostliny mají nádech červené, Hamatocactusy, epitelnthy, Ariocarpus lloydii, velmi krásná krajina.

Vyjíždíme do Viescy. Viesca má pověst velmi nevlídného městečka, kde po cizincích hází kamení. Projíždíme městečkem, nahlížíme do místní katedrály a jdeme hledat hospodu, kde byl Jarda před rokem. Hospoda se našla, lítací dveře, plechový pult, zrcadla a v hospodě několik totálně opilých vesničanů.

Sedli jsme si a poručili pivo, barman někam běží a za chvíli přijde majitel hospody, vyhazuje opilce (myšleno Mexičany), hospoda se zavírá a hosti jsme jen my. Pán je elektrikář, pracoval v Anglii, přivedl sebou svou neteř a synovce. Prostředí je velmi pěkné, nalévá se sotol (kořalka z květu yuky), pijeme pivo a je nám fajn, našli jsme nové známé . Při debatě zjišťujeme, že Viesca se původně jmenovala Villa San Jose. Kluci hrajou kulečník s neteří a synovcem pana majitele.

Při procházce městem objevujeme další mexický fenomén (potvrdilo se nám to i jinde), mají tady dvě náměstí, jedno „vojenské” na kterém se provádějí maršparády a druhé na kterém probíhá normální život, tedy jsou zde obchody, kostel atd.

Lophophora fricii

Odpoledne se jde fotit Lophophora fricii. Kytičky rostou ve skalách a mi po spoustě vypitých piv a sotolu se zdá, že je to velmi vysoko. Vrávoravě s těžkou hlavou se plazím do skalnatých výšin, ta hlava. Nacházíme jen samé malé rostliny, největší jsou tak kolem 6 cm, jsou většinou zarostlé ve skalních štěrbinách, rostou až pod vrcholem skály. Sluníčko je už na opačné straně skal a tak se nám špatně fotí. Slézáme zpátky a jedeme údolím Viescy na naše původní nocležiště uVilla Real, kde jsme spali dnes v noci.

Poušť u Viescy je velmi rovná a velmi prašná, zjišťujeme, že auto má snad tisíc netěsností, kterými se poušť dere dovnitř. Snad nejvíc prachu se drží ve vlasech, hřeben jimi nepronikne, ale účesy drží přesně v tom stavu, jak vypadaly před tím, než jsme do toho prachu vjeli. Až nato, že jsme se dlouho předtím nečesali.

Pokračování příště…

část 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. | 11. | 12. | 13.