Expedice Utah 2015 (5)

Další část našeho společného cestování začala v pondělí 27. dubna odjezdem na jih a návštěvou Bryce NP s večerním přejezdem přes horní část Zion NP do místa ubytování v St George. Další den jsme zamířili na východ od St George do Pipe Spring National Monument a při cestě zpět jsme před městem Hurricane pozorovali kvetoucí echinocereusy, z mého pohledu okruh engelmanii.

Obr. 1 – Můj první americký echinocereus s fialovým květem.

Na stejné lokalitě jsme nalezli také celkem nevýraznou mamilárii (PS04) se staršími zaschlými plody.

Obr. 2 –  Mamilárka (PS04) s kompaktním otrněním z jihozápadu Utahu.

Ve středa 29. dubna jsme jeli navštívit Antelope Canyon nedaleko města Page a přehrady Lake Powel v Arizoně. Zde kvetly sklerokaktusy (PS05) a dva druhy opuncií s různou barvou květu, a to vše na plácku jen několika málo čtverečních metrů.

Obr. 3 – Kvetoucí sklerokaktus (PS05) rostoucí nedaleko Lake Powel Dam.

Obr. 4 – Menší a hustě otrněné články opuncie s fialovým květem.

Obr. 5 – Větší a řídce otrněné články opuncie s červeným květem.

Poslední květy kaktusů na jihu Utahu jsme viděli ve čtvrtek 30. dubna ráno, kdy jsme s tchánem jeli na jihovýchod od města St. George. Zkoušeli jsme hledat lokalitu rostliny Utahia sileri, ale přesné informace jsem neměl, tak to nebylo snadné. Je zde mnoho stavebních změn a navigace si chvílemi nevěděla rady. Na konci cesty jsme tedy jeli podle citu. Na kopečku blízko hranice s Arizonou jsme našli kvetoucí echinocereusy, opět mamilárku a dva druhy opuncií.

Obr. 6 – Echinocereus z blízkosti arizonské hranice.

Ve čtvrtek jsme přejížděli ze St George do Las Vegas v Nevadě, kdy jsme cestou stihli navštívit příznačně rozpálený Státní park Valley of Fire. V pátek dopoledne jsme na cestě zpět do Salt Lake City ještě na otočku zajeli k přehradě Hoover. Na všech těchto cestách jsme už neměli moc času na hledání lokalit kaktusů, ale přeci jenom jsme na dvou místech zastavili. Na tom prvním rostly ferokaktusy a Echinocactus polycephalus.

Obr. 7 – Echinokaktus na odbočce k Valley of Fire SP.

Podél všech cest během těchto dní jsme viděli mnoho ferokaktusů (okruh acanthodes nebo chcete-li cylindraceus). Rostly nedaleko Hoover Dam a Las Vegas a podél dálnice číslo 15 až k blízkosti Utahu.

Obr. 8 – Krajina kolem odpočívadla v Arizoně.

V horách v Arizoně jsme byli nuceni udělat krátkou zastávku na cestě domů. Jen z odpočívadla jsem viděl velký ferokaktus, trsovitý echinocereus, drobnou mamilárii (PS06) a jednotlivě rostoucí echinomastusy s nezralými plody. Už teď vím, že toto území budu chtít v budoucnu navštívit znovu na podrobnější studium.

Obr. 9 – Detail květu echinocereusu.

A jak moje dovolená na konci dubna začala, tak také na začátku května skončila. A to na lokalitě blízko Salt Lake City.

Obr. 10 – Pohled na lokalitu nad Salt Lake City.