Mexiko 2008 – poprvé v domovině kaktusů (7)

Den 16. - 8. listopadu 2008
Odjíždíme z Concepcion del Oro směrem na Mazapil. Jedeme po staré, kameny dlážděné cestě, která nás vede k opuštěnému hornickému městu Aranzazu. Cesta stále stoupá až k horskému průsmyku s velkým nápisem „vítejte v Mazapil“.

Stará, kameny dlážděná cesta stále stoupá do hor

Opuštěné hornické město Aranzazu

Nápis nás vítá v Mazapil. Naše GPS ukazuje 2780 m n. m. na rozdíl od nápisu

Před touto cedulí zastavujeme a jdeme vpravo na nejvyšší kopec. Tady pod nízkými borovicemi rostou krásné trsy Echinocereus parkeri v. mazapilensis, kousek dál se mezi kameny schovává zajímavá skoro beztrnná forma Mammillaria formosa a až těsně pod vrcholem nacházíme několik rostlin Escobaria chaffeyi. Vracíme se k autu, posadili jsme se na kamennou zídku a děláme zápis do našeho deníku. Tady na tom místě Pepa zapomněl svou jedinou mikinu. Na to jsme samozřejmě přišli až večer a Pepovi byla po zbytek cesty každé ráno pěkná zima.

Echinocereus parkeri v. mazapilensis - horský průsmyk před Mazapil

Escobaria chaffeyi - horský průsmyk před Mazapil

Pokračujeme dál, sjíždíme do údolí a míříme na San Antonio del Portezuelo. Za městem zastavujeme a jdeme na průzkum. Zde se nám podařilo najít krásné místo s velkým množstvím velmi pěkných rostlin. Jsou tu mimo jiné Ariocarpus kotschoubeyanus dokonce i s květy, Lophophora williamsii, Glandulicactus uncinatus, krásné exempláře Thelocactus hexaedrophorus v. major (subcostatus), Echinocactus horizontalonius a ještě několik dalších.

Glandulicactus uncinatus na lokalitě San Antonio del Portezuelo

Jeden z krásných Thelocactus hexaedrophorus v. major (subcostatus),
ZRI 225/08, San Antonio del Portezuelo

Příští zastávka je zapsaná jako Tecolotes – kopečky po pravé straně ve vesnici naproti „krámku“. To je on.

Tecolotes

Na toto místo nás upozorňoval Jarda Šnicer říkal, že zde jsou krásné kaktusy, které jinde nerostou. Měl pravdu. Zvláštní bílá forma Neolloydia spec. Tecolotes, nádherně otrněný Echinofossulocactus, Lophophora, Mammillaria sp. (velká bílá) a ještě Turbinicarpus valdezianus v. albiflorus. Opravdu krásná a zajímavá lokalita.

Echinofossulocactus sp. Tecolotes

Neolloydia sp. Tecolotes ZRI077/08 Tecolotes ZAC.

Pokračujeme dál a blížíme se k vesnici Estanque Gallegos, za vesnicí směrem na San Felipe zastavujeme u mírného kopce. Tady nacházíme spoustu pěkných rostlin. Především Gymnocactus beguinii, Echinocactus horizonthalonius, Ariocarpus fissuratus var. lloydii.

Ariocarpus fissuratus v. lloydii, San Felipe

Veliký Ferocactus pilosus na lokalitě
Estanque Gallegos ZAC.

Už je skoro tma a my hledáme nějaké nocležiště. Podařilo se najít slušné místo před vesnicí La Tasajera. Stavíme stany a vaříme večeři. Bude bramborová - speciál.

Mexiko 2008 – poprvé v domovině kaktusů, díl 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6.