8. 1. 2006 - Ráno vyrážíme směr
Antofagasta . Je to asi 350 km k městu a k Tichému
oceánu 200. Bohužel 2 km za městem zase kouř z kola.
|
Snídaně u Calama
Když to takhle bude dál, tak tady poznáme
jen všechny dílny a autoservisy. Snídáme u nějakých
dolů a po vychladnutí kola vyrážíme. V Atofagastě
by měl být značkový servis, možná s přispěním
kaktusářského bůžka tam dojedeme. Přejíždíme Pan
Američan a po prašce postupně sjíždíme k oceánu.
První pohled na oceán je úchvatný. Před námi přístavní
město Tocopilla, nad hlavou krouží kondoři, asi jsou zvědavý,
co tam děláme. Po boku hory jede do kopce vlak. Vybudovat
trať v tak hrozných podmínkách je pro mě
nepochopitelné, ale tady jsou kopce všude. Na okraji města
bereme benzín. Pes, který se válí u stojanu, vypadá jako
po smrti, a když ho fotím, ani se nenamáhá otevřít oči.
|
Tocopila - pes u stojanu benzínové
pumpy
Při výjezdu z města nás zastavuje
policajt a ptá se, kam jedeme. Když mu řekneme cíl naší
cesty, upozorní nás, že jsme již za městem a že bychom měli
být připoutaný. Žádná pokuta, dokonce pomáhá Brianovi
se připoutat. Vůbec mám z místních policajtů dobrý
dojem. Žádné náznaky o úplatky, jak tomu bylo v Mexiku.
Jedeme po nádherné asfaltové silnici. Napravo oceán a
nalevo obrovské hory, jejíchž vršky se místy ztrácejí v oparu.
|
Silnice z Tocopily do Antofagasty
Snad je to ona známá mlha, která zásobuje
rozvětvený kořenový systém kopiapoí potřebnou vláhou.
Děláme zastávku u útesů a fotíme vše, co se dá.
Chaluhy, kraby, mořské hvězdice a samozřejmě sebe s příbojem.
|
Zastávka u útesů
Ještě krátká zastávka u cedule, která nás
upozorňuje, že jsme tropy vyměnili za subtropy. Asi po 50
km zastavujeme u svahu, na kterém rostou eulychnie. Bohužel,
když se vyškrábeme asi do půl kopce, zjišťujeme, že
rostliny jsou už dávno po smrti. Nevadí, je odtud překrásný
výhled. Ta tečka dole na silnici je naše auto.
|
Nocování z 8. na 9. 1.
Před Atofagasta sjíždíme ke krásné pláži,
kde se chceme ubytovat. Bohužel je tady plno lidí, tak
jedeme až k Cerro Morena, kde jsme na večer zůstali úplně
sami. Je to jako by nám patřilo celé Chile. Hned se letím
poprvé vykoupat v Tichém oceánu. Je veliký vítr, a
tak máme drobné problémy se stavěním stanů. Navečer ještě
několik fotek západu slunce a jde se spát.
|
Nocování z 8. na 9. 1.
9. 1. 2006 - Po východu slunce ještě
udělat několik ranních fotek oceánu a vyrážíme. Cestu
si zkracujeme přes kopec po krkolomné cestě. Bohužel, jak
je známo, zkratky jsou od toho, aby jen zkrátily volný čas.
Nám se to opět potvrdilo. Po několika kilometrech přijíždíme
na odlehlou plážičku v zálivu. Tady cesta končí.
|
Neúspěšný pokus projet
poloostrov z Cerro Morena
Takže zpět a hezky po cestě kterou jsme přijeli.
Po příjezdu do Antofagasty se ptáme místní policie na nějakou
příhodnou autoopravnu. Policajt nasedá na terénní motorku
a dovede nás až do servisu.
|
Antofagasta - v autoservisu
Opět se potvrzuje ochota pomoci cizincům.
Autodílna už vypadá lépe než předešlé, tak věřím,
že se problém z brzdami konečně vyřeší. Po dvou
hodinkách čekání vyrážíme z města. Bohužel
kousek za městem opět kouř z kola. Vracíme se do
Antofagasty.
|
Antofagasta
Máme zprávy, že by zde měl být značkový
Nissan servis. Servis nalézáme, čekáme do 3 hod než otevřou,
ale bohužel v celém Chile není na tento typ Patrola
potřebný brzdový váleček. Tak opět do ranního servisu
reklamovat opravu. Zde trávíme další tři hodiny našeho
draze placeného času .Ve městě navštívíme moderní
supermercado a měníme 100 dolarů, dostáváme 52 000
chilských peso. Jak se později ukáže, tak máme od problémů
s brzdami do konce naší cesty pokoj a konečně se plně
můžeme věnovat kaktusům a nádherné přírodě. Rychle
projíždíme městem a jelikož se již šeří, zastavujeme
hned za městem, kde stavíme stany na úzkém pásu mezi mořem
a silnicí.
|
Nocování na pláži z 9. na 10. 1.
Nevím, jak je to zde s přílivem, ale
domorodec, který si nás přišel prohlédnou a říci si o
cigaretu tvrdí, že na to místo příliv nedosáhne. Nerad
bych se probouzel ve slané vodě a celý den všechno sušil.
|
Nocování z 9. na 10. 1.
Pokračování příště…
část
1. | 2.
|