Informace z nového katalogu


Z nového nabídkového katalogu vyjímáme něco informací, které čtenáře mohou zajímat. Mimo to je v katalogu také velmi obsáhlá a v Evropě co do sortimentu nejobsáhlejší nabídka semen, dále také více než 400 položek rostlin, samozřejmě že i obsáhlá nabídka zboží a literatury.


NOVÝ ATLAS KAKTUSŮ PRÁVĚ VYŠEL!

Současně s tímto katalogem je předplatitelům rozesílán i jubilejní dvacátý Atlas kaktusů 20/2005. Jeho součástí je Index, který v tomto – dnes již gigantickém díle – umožní snadnou orientaci a vyhledávání již publikovaných druhů.
V naší nabídce jsou mimo čísla III i všechna ostatní vydání. Zájemce o celý komplet má nyní časově omezenou šanci získat Atlas za sníženou cenu – viz Nabídka literatury.
Také pro letošní ročník je vyhlášena soutěž o nejhezčí obrázek publikovaný v Atlase XX/2005. Bližší informace jsou publikovány ve Věstníku, který je součástí Atlasu. 
Cena předplatného na Atlas XXI/2006 je opět 150 Kč. Platbu je možné poukazovat pouze složenkou, která je k rozesílanému Atlasu přiložena. Není možné platit převodem!


ADOPCE NA DÁLKU

Pro málo místa, které v katalogu zbylo nyní sdělujeme jen základní informace. I v tomto roce můžete naší (vaší) adoptované peruánské dívence pomoci tím, že spolu s jiným zbožím si objednáte libovolný počet bodů pod kódem Z 100. Za každý objednaný bod vám k vyúčtování za zásilku přičteme jednu korunu. 
V letošním roce – do dnešního dne bylo vybráno celkem 25 000 Kč, za celou dobu trvání akce jsme na konto nadace INKA odvedli 48 000 Kč. Podrobnější informace jsou průběžně zveřejňovány v internetových novinách na www.cact.cz/noviny.


STŘÍPKY Z DOPISŮ – DLUŽNÍCI

Dnes jsme tyto dvě rubriky spojili. Je tomu tak pro nedostatek místa, které zbylo po naplnění katalogu nabídkou, zčásti ale i proto, že tyto dvě věci spolu trochu souvisejí. Chci tu totiž zveřejnit část korespondence, kterou jsme vedli s jedním vykutáleným pěstitelem, co si usmyslel, že nás ošidí o zboží za pár tisícovek. Ten pán je z pražských Nuslí a říkejme mu třeba Jan Dočkal:

  • První objednávku posílá 24. července, telefonuje, že to potřebuje poslat co nejdříve, vyhověli jsme a poslali rostliny a jiné zboží za 3100,- Kč.
  • Telefonuje podruhé, a že je velmi spokojen, a po telefonu nadiktoval další objednávku.
  • 8. srpna děkuje za vzorné vyřízení, posílá třetí objednávku a prosí, abychom mu poslali za všechny 3 objednávky společnou jednu fakturu.
  • Po odeslání třetí zásilky píše a telefonuje, že se stal omyl, že jsme naúčtovali velkou antuku a poslali mu malou. Omluvili jsme se za chybu a poslali opravenou fakturu.
  • Pan Dočkal reagoval vstřícně a posílá 4. objednávku s tím, že bude platit vše najednou. V tuto chvíli jsme začali být ostražití (to jsme měli být už mnohem dříve, ale na takovou situaci jsme prostě za více než 20 let naší existence nenarazili).
  • Napsali jsme, že není problém a že zboží posíláme na dobírku. V této chvíli nastal obrat, pan Dočkal přestal naše služby chválit a reaguje takto: „nemusite se unavovat!!!! Zájem už nemám!!! Všechny faktury chci přeposlat znova a na kžaždé faktuře bude přesně vypsáno :název jednotlivých kytek velikost a cena atk to bude u všech faktur a kytkama a ostatního zboží až si to zkontroluji pak vám to teprve zaplatím chcete dělat problémy ano budou problémy!!!
  • Na sdělení, že nejsme schopni zpětně napsat seznam rostlin a jejich cen, protože ceny podle katalogu se mění v závislosti na velikosti, pan Dočkal o 30 minut později píše: „Pokud nejste schpni zaslat rozepsanou fakturu pak po mě nemužete chtít žadné peníze!!! Ja jen slušně žádal o zaslání objednávky a vy jste ze mě začaly dělat zloděje takže se začnu chovat tak jak chcete vy!!! Peníze pašlu až budu vedět za co to znamená rozepsaná platná faktura az razítkem!!!“
  • Poslali jsme mu doporučeně i nedoporučeně dopis s orazítkovanými fakturami. Obyčejná zásilka se nevrátila, ta doporučená se vrátila jako nepřevzatá. Napsali jsme to panu Dočkalovi s tím, že nezaplatí-li do týdne, celou záležitost mimo jiné zveřejníme v katalogu.
  • Pan Dočkal odpovídá, že faktury opět nedostal a že na poštu není spolehnutí. A že ať je pošleme znovu.
  • Při náhodné přítomnosti v Praze jsme se v Nuslích s kamarádem zastavili a byli jsme připraveni peníze z pana Dočkala vyklepat. Žel, nikdo nám neotevřel, a tak jsme faktury vložili do schránky.
  • Pan Dočkal opět po e-mailu žádá o odklad platby, s čímž vyjadřujeme nesouhlas a oznamujeme, že další korespondenci už pokládáme za zbytečnou. Pan Dočkal reaguje klasicky: „Zbytecnou? Do ja chci platne faktury na ktere mam narok. Jak dostanu faktury tak to uhradi. O problemu ze jste do faktur nauctovali neco jineho vite! Pokud nema m fakturu nemuzu zbozi uhradit. Takze vas zadam o zaslani faktur
  • Oznamujeme, že můžeme přijet do Prahy a vše vyřídit na místě. Pan Dočkal sděluje, že je zaneprázdněn, že nebude doma.. Na vedlejší poště nám úřednice sdělují, že ten člověk poštu nepřebírá programově. 

Závěr – věc předáváme právníkovi, aby napsal k soudu žádost o platební příkaz na dlužnou částku včetně příslušenství a nákladů na právní služby. Pana Dočkala tak přijde tahle legrace zhruba na dvojnásobek. A protože se zcela jistě jedná o promyšlený podvod – „vylákat zboží s úmyslem nezaplatit“, a protože se jedná o částku vyšší než 5 000 Kč, bude navíc sepsáno i trestní oznámení. 
 


Pavel Pavlíčel
e-mail: pavlicek@chrudim.cz 
 

(C)

zpět