Téměř po
čtyřech letech opět hledím z okénka letadla
Boing 747, letecké společnosti KTM, na
pobřeží Mexického zálivu. Mexiko se
přibližuje. Původně jsme se chtěli vrátit
za dva roky, ale naše okolí nás trochu
přibrzdilo.
|
Opět mezi kaktusy
|
Za
sebou necháváme problémy a nekonečný český
tunel. Cítím mravenčení po celém těle.
Brnění v nohou. Už, už vyběhnout do
prvních kopců mezi kaktusy.
Včerejší
večer jsme prožili ve skvělé atmosféře
kaktusových nadšenců. Tekla tequila, na
stěně se promítaly obrázky z cest a bylo o
čem vyprávět. Všichni nám záviděli, že my
a zrovna teď, a že oni musí ráno do práce,
zatímco my do Mexika. Jednomu Jardovi jsme
vyjedli a vypili byt, druhý nás ráno odvezl do
Ruzyně. Ucpanou barrandovskou výpadovkou jsme
popojížděli, až z toho vstávaly vlasy na
hlavě.
Pod námi se
začínají zřetelně rýsovat pohoří a co
nás zaráží, je blátivý terén. Jakoby se
pod námi přehnala pořádná bouře.
Zapadající slunce dává vyniknou četným
loužím. Umělé nádrže, které si domorodci
staví na svých rančích, aby zachytili
dešťovou vodu pro napájení dobytka, jsou
plné kalné vody. Měl jsem jinou představu o
přivítání.
Letadlo roluje
k terminálu. Osazenstvo se balí, loučíme se
s holandskými letuškami, které byly milé,
ale do krásy našich žen mají daleko. Přes
imigrační zónu pokračujeme do útrob
letištní haly. Obtěžkáni zavazadly, hledáme
kancelář půjčovny aut THIRLY, kde máme
rezervovaný vůz. Cena 150 US dolarů na týden
je podezřelá. Právem. Je to bez pojištění.
S ním se to vyšplhá na 250 dolarů. Naše
sporá Španělština nás zdržuje. Moje
kreditka má nedostatečné krytí. Požadují 18
000 pesos. Mám tam polovinu. Přidáváme
Lubošovu, což bohatě stačí.
Před budovou
letiště čekáme na mikrobus, který nás
odveze na parkoviště. Před námi to
připomíná závodní dráhu. Světla aut se
míhají kolem nás za častého troubení.
V garáži
půjčovny je nachystán Nissan tsuru. Cestovní
vůz, který toho již zřejmě dost zažil, i
když má na tachometru pouze 60 tisíc
kilometrů. Důkladně jej prohlížíme a
ukazujeme všechny oděrky a šrámy, aby to pak
nesvedli na nás. Normálně se auta půjčují
pouze pro jízdu na asfaltových silnicích.
“Tak
pánové,” obracím se na své
společníky,”kdo pojede první úsek?”
“Vyhráls
konkurz,” zazní odpověď od Luboše.
Je 22,30, když
vyrážíme směrem na Pachucu.
Hustý provoz
uvnitř města připomíná vichřici, chvíli
mně trvá, než se otřepu z prvního náporu.
U nejbližší benzinky doplňujeme nádrž po
hrdlo a zpět do neúprosného proudu. Směr
našeho pohybu určuji instinktem, protože na
vnitřním okruhu jsou ukazatele do jednotlivých
čtvrtí. Posléze narážíme na výpadovku
směr Pachuca. Japončík dostává herdu do
žeber a poslušně vyráží.
Silnice, co do
kvality není nic moc. Dost děr plných vody,
která přece jenom trochu tlumí nárazy kol.
Projíždíme předměstím Mexico City, když
nás osloví naše žaludky, protože na malém
plácku u cesty jsou dva stánky s pověstným
mexickým jídlem tacos. Ani mě Pavel nemusí
přemlouvat, když prohodí, že má na ně
chuť. Zastavím u chodníku a tacos zalitý
coronou extra je první gurmánské
přivítání.
Příjemné
uvolnění ducha i těla. Nikdo nás k ničemu
nenutí.
Těsně před
Pachucou odbočujeme směrem na Actopan a po pár
kilometrech vybíráme místo na spaní.
Projíždíme malou vesnicí, kde nás
překvapuje velký počet psích tlup, které si
hlasem vymezují prostor zájmu. Za vesnicí na
polní cestě stavíme stan. Je zima. Na letišti
bylo sedmnáct stupňů, tady musí být ještě
méně. Jsme 2 480 metrů nad mořem. Měsíc nad
našimi hlavami je zubatý. Kolegové spí ve
stanu, já se zabydluji v autě.
pokračování příště…
|